مرجع مطالب مــوسـیقایی

مرجع مطالب مــوسـیقایی

ســایــت تخــصــصــی مــقـالات مــوســــیقـــی
مرجع مطالب مــوسـیقایی

مرجع مطالب مــوسـیقایی

ســایــت تخــصــصــی مــقـالات مــوســــیقـــی

مختصری از بیوگرافی استاد ممقانیه

استاد فرهاد ممقانیه در سال 1339 در تبریز و در یک خانواده هنرمند و هنر دوست به دنیا آمد . پس از گذراندن دوران ابتدایی در سال 1351 وارد هنرستان موسیقی تبریز شد و ساز تخصصی کلارینت را انتخاب کرد .

مختصری از بیوگرافی استاد ممقانیه

استاد فرهاد ممقانیه در سال 1339 در تبریز و در یک خانواده هنرمند و هنر دوست به دنیا آمد . پس از گذراندن دوران ابتدایی در سال 1351 وارد هنرستان موسیقی تبریز شد و ساز تخصصی کلارنت را انتخاب کرد . در هنرستان موسیقی از کلاسهای اساتید بنام آن زمان مانند استاد تقی زاده ، استاد سیرزاوین ، استاد آشوت بابایان ، استاد محمدعلی رشیدی و... نکته آموخت . در سال دوم هنرستان موسیقی (1352) وارد ارکستر فرهنگ و هنر آن زمان که رهبری آن را محمدعلی رشیدی به عهده داشت ؛ شد .

در سال 1358 دیپلم هنرستان موسیقی را گرفت و در همان سال در کنکور دانشکده هنرهای زیبای دانشکده تهران با رتبه سومی از جمع 28 نفر ورودی آن دوره پذیرفته شد . در سال 1359 به مدت 6 ماه در ارکستر سمفونیک تهران بود . در سال 1363 بمدت یکسال و نیم در ارکستر مجلسی رادیو و تلوزیون تهران مشغول نوازندگی ساز کلارنت بود . از نوازندگان ارکستر مجلسی جام جم آن زمان می توان به آقایان وحیدی آذر ، بهرام پورناصح ، کامکار ، تاجیک و ... اشاره کرد .

وی در سال 1365 وارد دانشکده ادبیات دانشگاه تهران در رشته روان شناسی بالینی شد و در سال 1370 فارغ التصیل آن رشته شد . از فعالیت های موسیقی آن دوره می توان به تدریس موسیقی در دانشگاه صنعتی شریف به مدت یک و نیم سال ، تدریس در دانشگاه غیرانتفاعی رسام هنر و تدریس در فرهنگسرای قیطریه نیزاشاره کرد . در سال 1372 بعد از اتمام تحصیل به تبریز بازگشت و در آموزشگاههای موسیقی به تدریس موسیقی پرداخت . در سال 1383 آموزشگاه موسیقی سهند را تاسیس کرد و در سال 1386 از طرف هنرستان موسیقی تبریز دعوت به تدریس شد .

استاد ممقانیه هم اکنون مدرس موسیقی هنرستان موسیقی تبریز و همزمان رهبری ارکستر صداسیمای آ.شرقی را عهده دار می باشد .  استاد ممقانیه آثار نقاشی هم از خود بجای گذاشته است که بزودی منتشر خواهد شد.

منبعwww.sahand1383.blogfa.com

نظرات 1 + ارسال نظر
نوروزی شنبه 1 مهر 1391 ساعت 00:41

با سلام . وبلاگ خوبی داری . دستت درد نکنه!
تا موقعی که سرما نباشه قدر گرما رو نمی دونیم و تا موقعی که کسی برای ازار ما نیومده قدر اسایش رو نمی دونیم . موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد