مرجع مطالب مــوسـیقایی

مرجع مطالب مــوسـیقایی

ســایــت تخــصــصــی مــقـالات مــوســــیقـــی
مرجع مطالب مــوسـیقایی

مرجع مطالب مــوسـیقایی

ســایــت تخــصــصــی مــقـالات مــوســــیقـــی

موسیقی و موسیقی درمانی


موسیقی و موسیقی درمانی
محققان پس از انجام بررسی‌های فراوان اعلام کردند, زنان باردار می‌توانند با گوش دادن به موسیقی‌های ملایم استرس, نگرانی و افسردگی‌های دوران بارداری خود را برطرف نمایند. به گزارش سلامت نیوز به نقل از داکتر ان دی تی وی, محققان ژاپنی, تأثیرات موسیقی درمانی را بر استرس, نگرانی و افسردگی‌ در زنان باردار مورد آزمایش قرار دادند. محققان در آزمایشات خود 236 خانم باردار را مورد بررسی قرار داده و آنها را به دو گروه تقسیم کردند.
گروه اول به موسیقی‌های آرام گوش می‌دادند و گروه دوم تنها تحت مراقبت‌های دوران بارداری قرار گرفتند. در طول این آزمایشات, از گروه اول درخواست شد در طول دو هفته, روزانه به مدت 30 دقیقه به موسیقی گوش فرا دهند. این موسیقی‌ها شامل موسیقی‌های کلاسیک, لالایی, موسیقی‌های مربوط به طبیعت و موسیقی‌های کودکانه می‌شد. داده‌های جمع‌آوری شده از پرسشنامه‌هایی که شامل بررسی علائم استرس, نگرانی و افسردگی می‌شدع مورد بررسی قرار گرفت. پس از دو هفته, محققان دریافتند, هیچ گونه علائمی از استرس, نگرانی و افسردگی در زنانی که تحت موسیقی درمانی قرار گرفته بودند, مشاهده نشد.

یافته‌های جدید دانشمندان در خصوص عارضه عدم حساسیت به موسیقی
دانشمندان به یافته‌هایی جدیدی در خصوص پدیده سفتی در سر دست یافته‌اند. به گزارش مهر, محققان انستیتو نورولوژیکی مونترال در کانادا دریافته‌اند آن دسته از افرادی که مبتلا به عارضه عدم حساسیت به آهنگ و موسیقی هستند در مقایسه با سایر افراد عادی که می‌توانند از موسیقی لذت ببرند, ماده خاکستری بیشتری در بخشهای متعدد مغز خود دارند. کریستا هاید از محققان انستیتو نورولوژیکی مونترال و محقق اصلی این پروژه گفت: ما به طرز چشمگیری دریافتیم مبتلایان به عارضه عدم حساسیت به آهنگ و موسیقی پوسته ضخیم‌تری در بخشهای خاصی از مغز دارند که گمان می‌رود در فرآیند شنوایی و تشخیص موسیقایی نقش داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد