تبادل لینک یعنی مالکین دو وب سایت توافق می کنند تا مابین سایت های خود لینک سازی کنند. نتیجه این کار افزایش رتبه ی هر دو سایت در موتورهای جستجو و نتیجتا سئو خواهد بود.
برخی از فواید استفاده از تبادل لینک از این قرار است :
1 تاثیر لینک دو طرفه در موتور جستجو با وجود اینکه بسیار کاهش پیدا کرده است، اما هنوز بر روی رتبه بندی های موتور جستجو تاثیر گذار است.
برای استفاده از آن باید سایت های بسیاری را پیدا کرده که هنوز تبادل لینک انجام نداده اند. مستقیما با وب مستر ارتباط برقرار کرده و درخواست تبادل لینک کنید.
حتما از وب سایت های معتبر و با کیفیت استفاده کنید، لینک شما نباید در صفحه ای قرار بگیرد که هزاران لینک دیگر وجود دارد.
2 تبادل لینک معمولا رایگان است. برای انجام این کار پول ندهید، مگر اینکه ارزش زیادی داشته باشد. اما اگر خواستید این کار بکنید حداقل از سایت های سرویس تبلیغاتی لینک متنی خریداری کنید.
3 Anchor text یا Link Text را انتخاب کنید که به بهینه سازی سایتتان کمک کند.
4 سعی کنید همیشه لینک های تبادلی خود را در مهمترین صفحات قرار دهید. از صفحه خانگی خود دوری کنید، بهتر است یک صفحه لینک درست شود.
با این کار می توانید اختیار و قدرت سایت خود را بدست بگیرید.
مزایا و فواید تبادل لینک
درباره اساس گوگل بدانید
جستجوى اساسى
براى وارد کردن یک پرس و جو در گوگل، فقط کافیست تا کلمات تشریحى خود را ورودى گوگل وارد کرده و بعد کلید 'enter' را بزنید (یا برروى دکمه Search -- جستجو کلیک کنید).
گوگل از پیچیده ترین تکنیکهاى هماهنگى-متون براى پیدا کردن صفحاتى که مربوط به جستوى سما هستند استفاده میکند. براى نمونه، وقتى گوگل صفحه اى را تجزیه و تحلیل میکند، گوگل به به صفحاتى که به آن صفحه نیز لینک هستند نگاه میکند تا ببیند که شاید آن صفحات هم درخور با جستوى شما باشند. گوگل همچنین صفحاتى که را که موضوعى ارتباطى با موضوع جستجوى شما دارند را براى شما ترجیح میدهد.
خودکار "و" پرس و جوها
گوگل فقط صفحاتى را بر میگردند که این صفحات شامل تمامموضوعات جستجوى شما میباشد. در آنجا لازم نیست که از "and" بین موضوعات خود استفاده کنید. براى محدود کردن نتایج، بهتر است تا موضوعات خود را دقیقتر و بیشتر بنویسید.
Stop Words
گوگل کلمات و کاراکترهاى متعارف را نادیده میگیرد. گوگل همچنین کلماتى مانند "http" and ".com," را به طور خودکار در نظر نمیگیرد.، چون این کلمات کلمات متعارفى هستند که به ندرت نتایج را محدود میکنند و فقط باعث کندى سرعت میشوند.
از "+" براى قطع کلمات در جستجوى خود استفاده کنید. مطمین شوید که فاصله اى (space) را قبل از "+" بگذارید. [شما همچنین میتوانید علامت "+" را در غبارات جستجوى خود استفاده کنید.]
موضوعات جستجوى خود را در زمینه ببینید
هر نتیجه جستجوى گوگل محتوى یک یا چند صفحه وب منتخب است، که نشاندهنده آنست که چطور موضوعات شما در زمینه استفاده شده اند.
بند آوردن
براى فراهم سازى نتایج دقیق، گوگل از بند آوردن یا "wildcard" براى حمایت از جستجوهاى خود استفاده نمیکند. براى مثال اگر شما "googl" را جستجو کنید نتایج ئارایه شونده شامل "googler" یا "googlin" نمیشوند.
تلفظ یا بزرگ نویسى اهمیت دارد؟
جستجوهاى گوگل حساس به حالت نوشتن (case sensitive)آنها نیست. تمامى کلمات بعد از ورود به حروف کوچک تبدیل میشوند. براى مثال اگر وارد کنید "GOOGLE" یا "GoOgLe" به عنوان "google" شناخته میشود.
جستجو در حالت استاندارد (default) گوگل حساس به نوع تلفظ یا علامتهاى تفکیکى نیست. اگر مثلا شما [Muenchen] و [München] را جستجو کنید، به شما یک نتیجه ارایه میشود. اگر شما میخواهید بین دو کالت و کلمه تبعیض قایل شوید، از علامت + در قبل موضوع استفاده کنید مانند [+Muenchen] در مقابل با [+München].